Näringspolitik

Transporter är samhällets blodomlopp och en förutsättning för tillväxt, välfärd och för människors möten. I fokus för Transportföretagens näringspolitiska verksamhet står den samlade transportnäringens utmaningar inom områdena infrastruktur och tillgänglighet samt hållbarhet och logistik. Transportföretagen vill skapa möjligheter för en konkurrenskraftig transportnäring till nytta för människor, företag och för samhället i stort.

Välkomnat regeringsförslag om säkra uppställningsplatser

6 juli, 2018 | Näringspolitik

Globalt klimatstyrmedel för flyget tar form

6 juli, 2018 | Näringspolitik

Bussförare Wanted! Möt Nobina i Transporttanken

6 juli, 2018 | buss

Utan sjöfart stannar Sverige

4 juli, 2018 | Näringspolitik

Infrastrukturinvesteringar är nödvändiga för tillväxten

2 juli, 2018 | Näringspolitik

Vi välkomnar godstransportstrategin

28 juni, 2018 | Näringspolitik

Det har än en gång skrivits klimathistoria!

28 juni, 2018 | Näringspolitik

Förvandla förslag till mål

27 juni, 2018 | Näringspolitik

Ny analys av läget för biodrivmedel i Sverige och EU

25 juni, 2018 | Näringspolitik

Aktuell Hållbarhet: ”Vi ska exportera biodrivmedel – inte importera”

19 juni, 2018 | Näringspolitik

Skattepengar går upp i rök vid skogsbränder

18 juni, 2018 | Näringspolitik

DHL tror på drönare, mer eldrivet och bättre samlastning – se Transporttanken

15 juni, 2018 | Näringspolitik

Vägtransporterna glömdes bort i planen

15 juni, 2018 | Näringspolitik

Tydligare kan det inte bli: flygskatten är missriktad och misslyckad

14 juni, 2018 | Näringspolitik

Kan vi fortsätta att flyga i framtiden?

12 juni, 2018 | Näringspolitik

Välkommen på Transportföretagens seminarier i Almedalen

11 juni, 2018 | Näringspolitik

Hör Nissan om klimatsmart i senaste Transporttanken

8 juni, 2018 | Näringspolitik

Sverige kan bli ett nav för fossilfria transporter

7 juni, 2018 | Näringspolitik

Parterna överens om strejkrätten

5 juni, 2018 | Näringspolitik

Infrastrukturplanen visar ökat transportbehov men väg och flyg glömdes bort

4 juni, 2018 | Näringspolitik

Därför sänkte bolaget hastigheten på sina flyg

4 juni, 2018 | Näringspolitik

revidera Flygstrategin – villkoren för svenska flygbolag måste bli bättre

25 maj, 2018 | Näringspolitik

Vi vill minska utsläppen, inte resandet

24 maj, 2018 | Näringspolitik

Miljöpartiet offrar glesbygd och Norrland

23 maj, 2018 | Näringspolitik

Norrland behöver flyget

22 maj, 2018 | Näringspolitik

Sverige bör ansluta sig till EU:s transportpolitik

18 maj, 2018 | Näringspolitik

Drivmedelspriserna de högsta någonsin!

16 maj, 2018 | Näringspolitik

Flygbranschen anmäler uppmärksammad artikel i DN

15 maj, 2018 | Näringspolitik

Nominera till Hållbarhetspriset 2018!

8 maj, 2018 | Näringspolitik

Välkomnad biobränslesatsning för flyget

3 maj, 2018 | Näringspolitik

Vi vill se längre lastbilar i Stockholm

2 maj, 2018 | Näringspolitik

Konsekvensanalys saknas i skatteförslaget

27 april, 2018 | Näringspolitik

Hör CircleK om branschens utmaningar i #transporttanken

27 april, 2018 | Näringspolitik

Kika in och se vårt nya nyhetsbrev

17 april, 2018 | Näringspolitik

Vart tog hela Sverige-satsningen vägen?

16 april, 2018 | Näringspolitik

De flesta vill att Östra länken byggs

11 april, 2018 | Näringspolitik

SAS uppdaterar flottan för en hållbar framtid

11 april, 2018 | Näringspolitik

I Sverige färdas människor och gods säkrast i Europa!

11 april, 2018 | Näringspolitik

Pendlingsmöjligheterna avgör arbetsmarknadens utveckling

6 april, 2018 | Näringspolitik

”Kilometerskatten kräver schyssta konkurrensvillkor”

2 april, 2018 | Näringspolitik

Flygskatten hotar slita sönder landet

1 april, 2018 | Näringspolitik

Nominera till Transportföretagens Hållbarhetspris!

29 mars, 2018 | Näringspolitik

”En ovärdig debatt om flyget”

29 mars, 2018 | Näringspolitik

Flygskatten drar isär Sverige utan önskad klimateffekt

29 mars, 2018 | Näringspolitik

”Sanningens minut om kilometerskatten”

20 mars, 2018 | Näringspolitik

Transportpolitik saknas i Sverigesatsningen

19 mars, 2018 | Näringspolitik

Transportföretagen föreslår skatteväxling för ja till kilometerskatt

12 mars, 2018 | Näringspolitik

Så skapar vi fler jobb och bostäder i Norrbotten

12 mars, 2018 | Näringspolitik

Lägg om beskattning och avgift för klimatsmarta transporter

9 mars, 2018 | Näringspolitik

Funderar du på hur Brexit kommer att påverka ditt företag?

8 mars, 2018 | Näringspolitik

Stockholmsmajoriteten vill att Östra länken byggs

7 mars, 2018 | Näringspolitik

Släpp Stockholmsfixeringen i transportpolitiken

6 mars, 2018 | Näringspolitik

Ris och ros i förändrade kör- och vilotider

1 mars, 2018 | Näringspolitik

Flygdebatt i återvändsgränd

28 februari, 2018 | Näringspolitik

Regeringen föreslår skärpt beställaransvar

26 februari, 2018 | Näringspolitik

Landsbygdens trafik överbeskattas

26 februari, 2018 | Näringspolitik

Godset måste också få ha en röst

26 februari, 2018 | Näringspolitik

Utsläppen minskar trots ökat transportbehov!

26 februari, 2018 | Näringspolitik

Debatt: Den nya säkerhetstekniken måste tas tillvara

20 februari, 2018 | Näringspolitik

Glädjande besked för 74 tons lastbilar

15 februari, 2018 | Näringspolitik

Raka spåret – ny sajt om Sveriges godsflöden

15 februari, 2018 | Näringspolitik

Inför avkylningsperiod för cabotagetransporter

14 februari, 2018 | Näringspolitik

Därför måste Östra länken byggas nu!

8 februari, 2018 | Näringspolitik

Nyårslöfte från transportföretagen

31 december, 2017 | Näringspolitik

Nya skattehöjningar slår mot landsbygden

28 december, 2017 | Näringspolitik

Möte med infrastrukturministern

21 december, 2017 | Näringspolitik

Smartare för varje dag – transportnäringens framtid är redan här

13 december, 2017 | Näringspolitik

Transporternas utsläpp minskar- ett steg i rätt riktning

12 december, 2017 | Näringspolitik

Orättvis skatteshopping slår ut laglydiga åkerier

8 december, 2017 | Näringspolitik

Ok att prova med längre och tyngre fordonståg

1 december, 2017 | Näringspolitik

Ett steg närmare det transportsmarta samhället

1 december, 2017 | Näringspolitik

Wanted – 40 000 kvinnor och män sökes!

27 november, 2017 | Näringspolitik

Brist på biodrivmedel kan få klimatsmarta bussar att tanka om

27 november, 2017 | Näringspolitik

Region Örebro stoppar privata bussbolag: ”Otroligt olyckligt”

23 november, 2017 | Näringspolitik

Beslut om ändrade kör- och vilotidsregler

17 november, 2017 | Näringspolitik

Välkommet förslag om utökad klampning

13 november, 2017 | Näringspolitik

EU-besked väcker stort frågetecken?

9 november, 2017 | Näringspolitik

Vi stödjer klimatförslag

9 november, 2017 | Näringspolitik

”Terrorn kräver nytt arbetssätt vid kriser”

1 november, 2017 | Näringspolitik

Vardagstransporter – förutsättning för den levande staden

26 oktober, 2017 | Näringspolitik

Örebro, välj partnerskap istället för busstrafik i offentlig regi

21 oktober, 2017 | Näringspolitik

KD måste ta ställning

20 oktober, 2017 | Näringspolitik

Grattis #Älskadestad–vinnare av Hållbarhetspriset 2017!

19 oktober, 2017 | Näringspolitik

Transporterna avgörande för en levande landsbygd

18 oktober, 2017 | Näringspolitik

Heja, nu har startskottet gått!

14 oktober, 2017 | Näringspolitik

Regeringen går emot bättre vetande

12 oktober, 2017 | Näringspolitik

Trygghet riskerar att bli en klassfråga

12 oktober, 2017 | Näringspolitik

Välkommen att fira Transportföretagens Hållbarhetspris

11 oktober, 2017 | Näringspolitik

Den som kör bil tycks alltid kunna beskattas hårdare…

5 oktober, 2017 | Näringspolitik

Välkommen att fira Hållbarhetspriset 2017!

3 oktober, 2017 | Näringspolitik

Transporter nödvändiga för hela Sverige

30 september, 2017 | Näringspolitik

Så kan Göteborg bli bäst i landet på trygghet

28 september, 2017 | Näringspolitik

Finalisterna klara till Hållbarhetspriset 2017!

27 september, 2017 | Näringspolitik

Vi vill bidra till hela Sverige-satsningen

25 september, 2017 | Näringspolitik

Transportskatter tynger hela Sverige-satsningen

20 september, 2017 | Näringspolitik

Redo att bidra till det transportsmarta samhället

20 september, 2017 | Näringspolitik

#Älskadestad – ett transportsmart föredöme

18 september, 2017 | Näringspolitik

Innovation och entreprenörskap för det transportsmarta samhället

14 september, 2017 | Näringspolitik

Ny lagstiftning motverkar klimatsmarta bussar

7 september, 2017 | Näringspolitik

Förslag om miljöbilar slår hårt mot flera grupper

5 september, 2017 | Näringspolitik